Kohti kestävämpiä ruutuja ja kiinteistöjä
Teemme Finnparkissa kattavaa vastuullisuustyötä ympäristö-, sosiaalinen ja taloudellinen vastuu huomioiden.
Olemme sitoutuneet Ekokompassijärjestelmän mukaiseen kestävän kehityksen työhön ilmastotekojen hyväksi. Kannamme vastuumme työntekijöidemme hyvinvoinnista sekä maksamme osinkoa omistajallemme Tampereen kaupungille. Teemme työtä kaupunkien ja palveluiden saavutettavuuden parantamiseksi ympäristöarvot ja eri asiakasryhmät huomioiden.
Ympäristövastuu
Tavoitteenamme on olla hiilineutraali vuonna 2030. Olemme laskeneet toimintamme hiilijalanjäljen ja laatinut sen pohjalta ilmastotiekartan. Meille on myönnetty Ekokompassi-ympäristösertifikaatti, joka ohjaa päivittäistä toimintaamme.
Sosiaalinen vastuu
Palveluidemme tasavertainen saavutettavuus on meille ensiarvoisen tärkeää. Takaamme palvelumme saatavuuden kaikille asiakasryhmille. Huolehdimme henkilöstömme hyvinvoinnista, panostamme henkilöstömme osaamisen kehittämiseen ja tuemme työllistymistä.
Hyvä hallintotapa
Hallintomme perustuu avoimuuteen sekä vastuullisuuteen. Maksamme omistajallemme Tampereen kaupungille osinkoa. Pysäköintipalveluillemme on myönnetty Avainlippu-tunnus. Kotimaisen palvelun myötä luomme työtä ja hyvinvointia Suomeen. Käsittelemme asiakkaidemme dataa vastuullisesti ja tietoturvallisesti.
Ympäristövastuu
Olemme laatineet ilmastotiekartan hiilijalanjälkilaskennan pohjalta. Se ohjaa meitä vähentämään hiilijalanjälkeämme ja pyrkimystämme olemaan hiilineutraali vuonna 2030. Tiekarttaan on kerätty lähes 50 erilaista toimenpidettä. Ensimmäisinä toimenpiteinämme olemme siirtyneet uusiutuvan sähkö- ja lämmitysenergian käyttöön jo alkuvuodesta 2020.
Ekokompassi on ympäristöjärjestelmä, joka ohjaa toimintaamme oikeaan suuntaan kestävän kehityksen tiellä. Se on antanut meille eväitä päivittäiseen jatkuvaan ympäristötyöhön jo vuodesta 2017. Olemme sitoutuneita hoitamaan ja kehittämään ympäristöasioitamme ja kestävää kehitystä ympäristöjärjestelmän kriteerien mukaisesti. Lisäksi liityimme Tampereen seudun ilmastokumppaniksi vuonna 2023.
Tutustu ympäristölupaukseemme.
Sosiaalinen vastuu
Takaamme palvelumme saatavuuden kaikille asiakasryhmille. Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa 24/7. Meillä on fyysinen asiakaspalvelupiste, jossa opastetaan asiakkaita pysäköintiasioissa arkisin toimistoaikoina. Tutkimme asiakaspalvelumme toimivuutta jatkuvasti asiakkaille suunnatuilla kyselyillä. Lisäksi panostamme pysäköintisovelluksemme ergonomiaan ja seuraamme tiiviisti sen saamia asiakasarvosteluita sekä kehitämme sovellusta palautteiden perusteella. Kaikissa kohteissamme käy sovelluksen lisäksi maksuvälineenä maksukortti.
Finnpark on varma ja vastuullinen työnantaja. Meillä on hyvä työporukka ja paljon pitkiä työsuhteita, työntekijöiden hyvinvointi on meille tärkeää. Finnpark on koulutusmyönteinen yhtiö, kartoitamme osaamista säännöllisesti osaamisen kehittämismallin avulla ja asetamme kehittymiselle henkilökohtaisia tavoitteita.
Lue lisää: Finnpark työnantajana
Hyvä hallintotapa
Noudatamme omistajamme tytäryhteisöjen konserniohjetta ja Corporate Governance -ohjetta, jotka takaavat hyvän hallintotavan. Yrityksen vastuullisuusasiat käsitellään sitä koskevassa johtoryhmässä ja vastuullisuuden jokaiselle osa-alueelle on nimetty vastuuhenkilö.
Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-merkkitoimikunta on myöntänyt Moovylle ja Finnparkin pysäköintipalvelulle oikeuden käyttää Avainlippua merkiksi suomalaisesta työstä. Moovy on täysin kotimainen palvelukokonaisuus, jota kehitetään suomalaisin asiantuntijaresurssein. Finnparkilla on yli 50 vuoden kokemus pysäköintipalveluiden tuottamisesta. Suomessa tuotetun palvelun myötä luomme työtä ja hyvinvointia Suomeen.
Varmistamme asiakasdatan käsittelyn vastuullisesti ja tietoturvallisesti. Katso rekisteriselosteemme.
Ajankohtaista
Finnpark oy ja Moovy-palvelu haluavat olla sosiaalisesti vastuullisia kaikin tavoin. Työntekijöiden hyvinvoinnista ja kehitysmahdollisuuksista huolehtimisen ohella tämä tarkoittaa myös sitä, että palveluihin pääsy halutaan taata tasapuolisesti kaikille. Finnpark ja Moovy panostavat vahvasti asiakaspalveluun. ”Merkittävä osa sosiaalista vastuuta on taata asiakkaille mahdollisuus olla yhteydessä ja hoitaa asio…
Lue lisää ›Finnparkin missio on luoda toimivia kaupunkeja liikkuville ihmisille. Kehitämme palvelu- ja matkaketjuja sek…
Lue lisää ›P-Hämeenpuiston pysäköintilaitoksessa ja Scandic Hämeenpuiston hotellissa on vastikään toteutettu uudis…
Lue lisää ›Finnparkin vastuullisuuteen kuuluvat kestävän kehityksen ja yritysvastuiden lisäksi sosiaaliset vastuut. F…
Lue lisää ›Oleksandr Nosach, lempinimeltään Alex, urakoi kesäkuun ajan maalaushommissa Finnparkin palkkalistoilla. 17…
Lue lisää ›