Perjantaina 30.9.2022 Finnpark Asiakaspalvelu on poikkeuksellisesti suljettuna. Voit olla yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@finnpark.fi ja kiireellisissä tapauksissa asiakaspalvelun päivystysnumeroon (03) 387 8216

/ Katupysäköinnin uusi aika

Katupysäköinnin uusi aika

Finnpark tuo Tampereen katupysäköintiin asiakasta helpottavan toimintatavan. Uudet kosketusnäytöllä toimivat pysäköintiautomaatit mahdollistavat sen, että lipuketta ei enää tarvitse viedä autoon vaan pysäköinnin valvonta tarkistaa voimassa olevan pysäköinnin rekisterinumeron perusteella valvontasovelluksesta. Rekisteritietoja ei kerätä eikä säilytetä pysäköinnin päättymisen jälkeen.

”Tämä on asiakkaiden kannalta erittäin hieno uudistus, koska autolle palaaminen ei enää ole tarpeellista. Pysäköinti sujuu entistä vaivattomammin”, iloitsee Finnparkin operatiivinen johtaja Tami Koivuniemi.

Toimintatapa rekisteritunnuksen vaativilla automaateilla:

1.       Syötä autosi rekisteritunnus ilman väliviivaa

2.       Valitse kosketusnäytöltä pysäköintiaika

3.       Tarkista, että rekisterinumero on oikein

4.       Maksa pysäköinti

5.       Automaatti tulostaa lipukkeen, mutta sitä ei enää tarvitse viedä autoon

Automaatteihin on tuotu uutena maksutapana lähimaksu. Laitteen maksutavoista kerrotaan kyljissä olevalla selkeällä infografiikalla. Opastavat tarrat kertovat lisäksi alueen maksimipysäköintiajan, mikä on sama kaikilla maksutavoilla mobiilista kolikoihin.

Useimmilla alueilla on sekä perinteisiä lipukeautomaatteja että rekisteritunnuksen vaativia automaatteja, pysäköinnin voi maksaa haluamallaan tavalla saman vyöhykkeen sisällä. Tämän vuoden aikana laitteita asennetaan noin 60 kpl keskustan alueelle. Uusiin laitteisiin on jo saattanut törmätä Tullintorin ulkoalueella pysäköidessään.

Lisätietoja,

Tami Koivuniemi

Operatiivinen johtaja

Finnpark Oy

040-832 8323

tami.koivuniemi@finnpark.fi