Perjantaina 30.9.2022 Finnpark Asiakaspalvelu on poikkeuksellisesti suljettuna. Voit olla yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@finnpark.fi ja kiireellisissä tapauksissa asiakaspalvelun päivystysnumeroon (03) 387 8216

/ ”Tulevaisuuden mahdollisuudet ovat rajattomat” – Moovyn yritysmyynnin Tuomas Kokkola nauttii uuden tekemisestä

”Tulevaisuuden mahdollisuudet ovat rajattomat” – Moovyn yritysmyynnin Tuomas Kokkola nauttii uuden tekemisestä

Finnparkin palveluasiantuntija Tuomas Kokkola, 42, aloitti viime syyskuussa työt Finnparkilla Moovyn yritysmyynnissä, jossa hän hoitaa sekä uusasiakashankintaa että vanhoja asiakkuuksia. Tampereella kehitetty ja lanseerattu Moovy-pysäköintijärjestelmä oli hänelle valmiiksi tuttu tuote.

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on TuomasKokkola-768x1024.jpg
Tuomas Kokkola

Tuomas on alun perin maatalon poikia, Pirkanmaan Pälkäneeltä kotoisin. 20 vuotta Tampereella on kuitenkin tehnyt hänestä pesunkestävän tamperelaisen.

”Tamperelaisena autoilijana tiesin, miten helppo ja vaivaton tuote Moovy on kuluttajan näkökulmasta”, Kokkola kertoo. ”Ei tarvitse turhia lipukkeita, puomit aukeavat automaattisesti, eikä tarvitse vaivautua maksupisteille.”

Moovy on myös ruuduntarjoajille vaivaton ja näppärä

Business-to-business-markkinoinnin palveluasiantuntijana Kokkola on päässyt tutustumaan Moovyn ominaisuuksiin pysäköintipaikkojen haltijoille tarkoitettuna alustana ja järjestelmänä.

”Kuten kuluttajille, myös ruuduntarjoajille Moovy on äärettömän vaivaton ja näppärä työkalu, jonka tulevaisuuden mahdollisuudet ovat rajattomat”, Kokkola innostuu. ”Pysäköinnistä on lähdetty liikkeelle, mutta olemme ehdottomasti matkalla kokonaisvaltaiseksi alustaksi, jolla voi tulevaisuudessa hallinnoida montaa eri asiaa.”

Kokkola korostaa, että vaikka hänen asiakkaansa ovat b-to-b-asiakkaita, esimerkiksi kiinteistömanagereita, aina pitää kuitenkin miettiä myös loppukäyttäjää, koska hän äänestää jaloillaan – tai Moovyn tapauksessa autollaan – jos homma ei toimi.

”On se sitten työntekijä tai joku muu, kuluttaja-asiakkaan kokemus pitää olla ensisijaisena mielessä.”

Kuluttajapuolella Suomessa riittää yhä valloitettavaa, joten Moovy-tunnettuuden kasvattamista ja katupysäköintiä eri kaupungeissa koskevat asiat ovat myös Kokkolan työpöydällä.

Ratkaisut asiakkaan tarpeiden mukaan

Yritysmyynnin hattu päässä Tuomas ajattelee Moovya ensisijaisesti palvelualustana ja siihen liittyvinä palveluratkaisuina.

”Me tarjoamme pysäköinninhallintaa niin, että mietimme tarkkaan eri asiakassegmenttien pysäköintihaasteisiin sopivia ratkaisuja”, Kokkola kuvailee.

Valikoimassa on tyypillisesti sopimuspysäköintiä, kuten työpaikkapysäköintiä tai asukaspysäköintiä siinä missä kuluttaja-asiakkaiden tyypillinen tuote on maksullista lyhytaikaista pysäköintiä.

Sähköautojen lataus: Moovy osana palveluketjua

Tuomaksella on juuri nyt työn alla sähköautojen lataukseen ja sen tuotteistukseen liittyviä projekteja.

”Sähköauton lataus Moovy-sovelluksen sisällä on kiehtova uusi esimerkki siitä, miten Moovya ajatellaan osana laajempaa matkaketjua.”

Kokkola on osa tiimiä, joka tuotteistaa sähköauton latausta osana Moovy-kokemusta.

”Haluamme luoda asiakkaillemme selkeät palveluratkaisut, joiden tavoitteena on helpottaa sähköautoilijoiden arkea latauksen toteuttamisessa” Kokkola kuvailee. ”Tarvittaessa voimme myös hoitaa samassa paketissa latauslaitteet avaimet käteen -periaatteella”

Kokkola korostaa omassa työssään ostamisen helppouden kehittämistä.

”Mitä olen ostamassa? Mitä haluan? Nämä ovat kysymyksiä, joita asiakkaiden tulisi kysyä itseltään, ja meidän pitää tarjota selkeitä vastauksia”, Kokkola sanoo.

Asiakkaan pitää myös ymmärtää kaikki mahdollisuudet ja oheispalvelut, joita Moovy tuo mukanaan. Asiakaspolun pitää olla helppo.

Uuden tekeminen kiehtoo Finnparkilla

Vapaa-aikanaan jääkiekkoa ja pyöräilyä harrastava Tuomas Kokkola on tehnyt myyntityötä 15 vuotta, joista 11 vuotta myyntipäällikkönä urheilutekstiilejä valmistavassa yrityksessä. Toimialan vaihto on ollut hänelle positiivinen kokemus.

”Työilmapiiri Finnparkilla on todella hyvä, yritys selvästi välittää työntekijöistään”, Kokkola kuvailee. Uuden tekeminen on hänelle kuitenkin uuden työnantajan suurin etu.

”Moovy on kiinnostava, koko ajan kehittyvä palvelu, jossa on hienoa olla mukana”, hän sanoo ”Täällä saa myös vaikuttaa omaan työhönsä ja aidosti tuoda mukaan omaa kokemustaan ja omia näkökulmiaan ja kehitysideoitaan.”

Mikä auto Moovy olisi?

Lopuksi vielä kysymys, joka on esitetty aiemmin monille Moovyn kehittäjille ja myyjille: jos Moovy olisi auto, mikä merkki ja malli se olisi?

”Olen saksalaisten autojen ystävä, joten ajatukset menevät siihen suuntaan”, Tuomas Kokkola naurahtaa. ”Saksalaiset ovat ajettavuudeltaan hyviä, joten olkoon Volkswagen. Myös Moovy on kaikelle kansalle suunniteltu.”