/ Kehityksen kärjessä mutta lähellä ihmistä – tällainen on Johanna Lammin Moovy

Kehityksen kärjessä mutta lähellä ihmistä – tällainen on Johanna Lammin Moovy

Vähän nostalginen, mutta kuitenkin vahvasti mukana kehityksessä. Näin Finnparkin ja Moovy-pysäköintipalvelun asiakaspalvelupäällikkö Johanna Lammi luonnehtii itseään. Myös Moovy haluaa kulkea kehityksen eturintamassa niin, että palvelun ytimessä säilyy helppous.

Lammi, 40, toimii esihenkilönä Finnparkin ja Moovyn kymmenkunta henkilöä käsittävälle asiakaspalvelutiimille. Aspan väki huolehtii sekä Moovya että Finnparkin muita toimintoja koskevasta asiakaspalvelusta. Valvomossa vastataan parkkihalleista tuleviin yhteydenottoihin ja valvotaan, mitä halleissa tapahtuu, oli sitten kyse vanhan maailman lipukepysäköinnistä tai Moovy-sovelluksen toiminnasta.

Lue lisää: Mitä Moovyn asiakaspalvelusta eniten kysytään? Tässä vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin

Lisäksi Lammi ja hänen tiiminsä pitävät yhteyttä valvomopalvelun yritysasiakkaisiin lukuisissa eri sijanneissa. Johannan vastuulle kuuluu myös asiakaspalvelun kehittäminen.

Moovy – teknologiaa niin, että se helpottaa eikä ahdista

Nostalgian ja uuden maailman yhdistelmä näkyy myös Johanna Lammin ajoneuvovalinnassa.

”Ajan itse hybridiautolla, eli vaikka haluan olla kehityksessä mukana, toinen jalka on tutussa ja turvallisessa”, Lammi nauraa. ”Pohdin ihan työnikin takia innokkaasti uusia teknologioita, mutta haluan sovittaa sen yhteen ihmisläheisen tekemisen kanssa.”

Tämä asenne heijastuu Lammin näkemykseen Moovy-palvelusta ylipäätään.

”Hyödynnetään teknologiaa tavalla, joka tuo helpotusta eikä ahdista.”

Finnparkin asiakaspalvelussa kommunikaatio tapahtuu puheluiden ja sähköpostien kautta.

”Jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on”

Maaliskuussa 2021 Finnparkilla aloittanut Lammi on arvostanut työnantajansa tarjoamaa mahdollisuutta kehittää itseään.

Johanna kertoo, että alkumetreiltä asti Finnparkilla on ollut selvää, että siellä on mahdollista kehittyä ja kehittää omaa tekemistään yrityksen strategian ja tavoitteiden puitteissa, jos tahtotilaa vain riittää.

Kunhan kaikki toimivat yrityksen yhteisten päämäärien hyväksi, työntekijöitä ei pakoteta mihinkään muottiin.

”Jo perehdytyskeskustelussa minulle kerrottiin, että tässä yrityksessä jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on”, Lammi kertoo. ”Ihmiselle annetaan mahdollisuus vaikuttaa tekemiseen ja tuoda esiin oma näkemyksensä, kunhan vain antaa muillekin saman oikeuden.”

Iästä tai teknisen osaamisen tasosta riippumatta kaikkien vahvuusalueet hyödynnetään.

Johanna on paljasjalkainen tamperelainen, jonka sukujuuret ovat vanhempien kautta Satakunnassa.

”Sitä kautta kai olen Itsekin kovaääninen ihminen”, Johanna nauraa. ”Täällä isot persoonat sallitaan.”

Lammilla on pitkä kokemus asiakaspalvelutyöstä.

”Opiskeluaikoina hakeuduin ravintola-alalle ja työskentelin siellä melkein kymmenen vuotta”, Lammi aloittaa.

Tämän jälkeen hän työskenteli Elisan ulkoistuspalveluissa, joissa hoidettiin mitä erilaisimpien yritysten puhelinasiakaspalvelua, puhelinvaihteen pyörittämistä ja muita tehtäviä. Lammi on työskennellyt myös sote-keskuksessa järjestämässä kyytipalveluja erityistarveihmisille, kuten vanhuksille ja kehitysvammaisille.

Moovy: helppo ja vaivaton

Moovyn ominaisuudet tuotteena tulevat Johanna Lammilta nopeasti ja erikseen kaivamatta.

”Moovy on helppo ja vaivaton. Se on myös uutta aikaa: Finnparkilla on pitkät juuret, ja Moovy on tuonut sen 2020-luvulle.”

Johanna odottaa innokkaasti ”Moovy 2.0”-palvelua, johon tulevaisuudessa yhdistetään monenlaisia matkaketjun palveluita, kuten jo nyt tuloillaan oleva sähköautolataus.

”Monipuolisia toimintoja tarvitaan, mutta Moovyn tulee silti aina olla selkeä palvelu, jota on helppo käyttää.”

Jos Moovy olisi auto, mikä merkki ja malli se olisi?

”Minulla on vahva luottamus siihen, että Moovyn kehitys on menossa oikeaan ja hyvään suuntaan. Siksi vastaisin tähän Tampereen alueella toimivat palveluautot eli pali-bussit. Ne voi tilata omalle kotiovelleen, ja bussissa on kuljettaja ja henkilökohtainen avustaja, joka auttaa ajoneuvoon noustessa ja sieltä ulos astuessa vaikka ostosten kanssa. Helppokäyttöinen, ihmisläheinen, nopea ja edullinen.”

Moovyn asiakaspalvelun sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@moovy.fi. Puhelimitse 03 387 8222 palvellaan arkisin klo 8-16, kiireellisissä tapauksissa 24 h.