Lauantaina 5.10. Tampere Juoksee -tapahtuma valtaa keskustan kadut. Juoksijat starttaavat klo 13 Keskustorilta ja lähdön aikaan kulku P-Frenckelliin ja pois sieltä saattaa olla hetkellisesti estynyt.

/ Finnparkin yritysmyynnin Luca Pekki asettaa tavoitteet korkealle – ”Haluamme Moovyn olevan yksinkertaisesti paras”

Finnparkin yritysmyynnin Luca Pekki asettaa tavoitteet korkealle – ”Haluamme Moovyn olevan yksinkertaisesti paras”

Palveluasiantuntija Luca Pekki, 24, työskentelee yritysmyynnissä Finnpark oy:ssä, jonka päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Myös Luca on alun perin tamperelainen, ja asuu yhä aivan Tampereen vieressä sijaitsevalla rauhallisella Kangasalan alueella.

Luca Pekki, Finnparkin yritysmyynti
Luca Pekki, Finnparkin yritysmyynti

”Koen itseni vahvasti tamperelaiseksi”, hän kuvaa itseään.

Miehen työnkuvaus on yhtä selkeä kuin kotiseutuidentiteetti.

”Me myymme pysäköintiratkaisuja”, Luca tiivistää työnsä idean. ”Järjestämme ja toteutamme jokaiselle kohteelle juuri sille sopivimman ja laadukkaan pysäköintiratkaisun.”

Kyseessä voi olla täysin uusi hanke, jolloin Luca kollegoineen pohtii, millainen ratkaisu toimisi nimenomaan tälle asiakkaalle. Jos taas puhutaan olemassa olevasta kohteesta, mietitään, puuttuuko nykyisestä hallista ominaisuuksia, joista asiakas hyötyisi.

”On todella tärkeätä työskennellä tiiviisti asiakkaan kanssa, kun näitä asioita määritellään”, Luca kertoo. ”Vähemmän aihealueeseen perehtyneet näkevät hallin, jossa on puomi ja jossa autot menevät sisään ja ulos ja rahaa maksetaan. Mutta kun katsoo pellin alle, siellä tapahtuu kaikenlaista muutakin. On paljon erilaisia kohteita ja erilaisia käyttäjäryhmiä.”

Lataa Moovy App Storesta tai Google Playsta, ja sinulla on yksi matkahuoli vähemmän.

Henkilökohtainen kanssakäyminen asiakkaan kanssa on ratkaisevaa

Vaikka kommunikaatio sujuu nykyään myös Teams-sovelluksella tai sähköpostilla, Luca pitää parhaana vaihtoehtona aina asiakkaan kanssa puhumista kasvotusten. Silloin myyjän rooli on kysyä ja oppia asiakkaan tilanteesta.

Kuka pysäköi? Koska pysäköi? Onko ongelmia? Mitä asiakas pohjimmiltaan haluaa pysäköintiratkaisultaan: onko se esimerkiksi parempi asiakaskokemus vai pysäköintituottojen maksimointi? Kuinka monta sisään- ja ulosajoa vuorokaudessa tapahtuu?

”Kun pääsee oikeasti käymään paikan päällä, pystyy kyselemään kaikenlaista mahdollisimman paljon”, Luca kuvaa. ”Kun osaa vain esittää hyviä kysymyksiä, asiat aukenevat aivan eri tavalla kuin muutoin.”

Viime syyskuun viimeisenä päivänä Finnparkilla aloittanut Luca pitää työnsä parhaana puolena sitä, että pääsee työskentelemään yhdessä Finnparkin ammattilaisten kanssa ja samalla auttamaan asiakkaita.

”Kuuntelemme asiakkaan toiveita ja pyrimme aina toteuttamaan ne. Eikä niihin ole vain muutamaa kiinteätä ratkaisua.”

Luca pitää Finnparkia kaikin puolin miellyttävänä työpaikkana.

”Tänne oli helppo tulla”, hän kertoo. ”Kaikki ovat auttaneet alusta lähtien, ja isommissa projekteissa olen päässyt tutustumaan ison talon eri osastoihin.”

Moovy on jatkuvassa kehityksessä

Lucan työn pääpaino on Moovy-palvelussa.

”Koko ajan yritämme tuoda uusia näkökulmia palveluun”, Luca sanoo. ”Päälle päin se näyttää simppeliltä palvelulta, mutta sen kehitys on jatkuvasti kovaa työtä.”

Eikä Lucalla ole vaikeuksia innostua työnsä kohteesta. Kuluttajan näkökulmasta hän nostaa ensimmäisenä esiin helppouden.

”Moovy oikeasti helpottaa autoilevan ihmisen arkea ihan älyttömästi”, hän kuvaa. ”Pysäköinti kaupungin keskustassa maksaa kaikkialla, joten on paljon merkitystä, millä maksaa ja miten helposti se onnistuu. Moovyn kohdalla ei koko asiaan tarvitse käytännössä kiinnittää mitään huomiota, kun kaikki hoituu niin automaattisesti.”

Yritysasiakkaille Luca korostaa, että Moovy ei ole Finnparkille vain yksi tuote muiden joukossa vaan firman itsensä kehittämä ja ylläpitämä palvelu, joten se on jatkuvan kehityksen kohteena. Moovyn halutaan olevan yksinkertaisesti paras lajissaan.

”Finnpark operoi itse omia hallejaan, joten tietenkin meillä on kova painoarvo sillä, että Moovy toimii erinomaisesti”, hän sanoo. ”Omasta käyttökokemuksestamme tiedämme, mikä toimii ja mikä ei toimi, ja osaamme ohjata kehitystä sen mukaisesti.”

Hän viittaa myös Finnparkin vuosikymmenien kokemukseen alalta, mikä antaa perspektiiviä siihen, miten asiat tehdään sekä autoilijalle että ruudun hallinnoijalle helpoksi.

Finnparkin työntekijöiden haastatteluissa on perinteisesti kysytty lopuksi sama kysymys: jos Moovy olisi auto, millainen auto se olisi?

”Olen niin Bemari-miehiä, etten voi sanoa muuta merkkiä”, Luca nauraa. ”Kummassakin tehdään laadukasta jälkeä, ja Moovyssa on paljon mahdollisuuksia niin kuin BMW:llä riittää lisävarustelistaa.”

Lataa Moovy App Storesta tai Google Playsta, ja sinulla on yksi matkahuoli vähemmän.

Finnparkille on myönnetty Ekokompassi-ympäristösertifikaatti. Finnparkin tavoitteena on olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Moovy-pysäköintisovellukselle oikeuden käyttää Avainlippua merkiksi suomalaisesta työstä. Moovy on täysin kotimainen palvelukokonaisuus, jota kehitetään suomalaisin asiantuntijaresurssein.