Finnparkin uusi myyntipäällikkö Johanna: ”Yksityisautoilunkin parissa täytyy toimia vastuullisesti”
Myyntipäällikkö Johanna Riihimäki, 33, aloitti työt Finnparkilla viime vuoden syyskuussa. Johannan työ on uusasiakashankintaa, ja vastuullisuus on hänen työnkuvassaan aihealue, johon hän panostaa erityisesti.
”Tämä aihealue pitää sisällään valtavasti asioita. Yrityksenä haluamme päätöksissämme tukea kestävää kehitystä sekä sosiaalista vastuullisuutta”, Johanna kuvailee.
Finnpark oy korostaa voimakkaasti vastuullisuutta toiminnassaan, sekä jokapäiväisessä työssä että pitkän tähtäimen strategiassa. Johanna Riihimäen aiemmassa työssä tekstiilialalla puhuttiin päivittäin vastuullisuudesta, ja nyt hän pääsee jatkamaan tärkeän teeman käsittelyä Finnparkilla.
Finnparkin tavoite on olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä, ja yritykselle on myönnetty Ekokompassi-ympäristösertifikaatti, mutta Johanna kertoo vastuullisuuden olevan laajempi käsite. Siihen kuuluvat myös ympäristöä, sosiaalisia ja hallinnollisia asioita koskevat vastuukysymykset.
Vastuullisuutta yhdessä asiakkaiden kanssa
Etelä-Pohjanmaalta alun perin kotoisin oleva Johanna asustaa nykyään Järvenpäässä ja työskentelee Finnparkin Helsingin työpisteessä.
Johanna on nauttinut työstään Finnparkilla, etenkin ihmisten kanssa tekemisestä.
”Täällä on tosi mukavia ihmisiä, jotka ovat ottaneet minut lämpimästi vastaan”, Johanna kertoo. Hän pitää työnsä parhaana puolena asiakkaiden kanssa työskentelemistä.
Tulevaisuudessa Johanna toivoo pääsevänsä ideoimaan vastuullisuusteemaa ja kestävän kehityksen toteutumista asiakkaiden kanssa. Jos yrityksesi haluaa kehittää toimintaansa Finnparkin kanssa juuri näissä aihealueissa, ota suoraan yhteyttä Johannaan.
Kiehtova, kehittyvä Moovy
Uudenlaisessa toimialassa ja sen teknisissä yksityiskohdissa riittää vielä opeteltavaa, mutta toisaalta se on myös osa viehätystä. Moovy-pysäköintisovelluksen kehityksessä on kiehtovaa olla mukana.
”Sovellus kehittyy koko ajan. Pidän todella mielenkiintoisena, mitä kaikkea sillä on mahdollista tehdä tulevaisuudessa asiakkaiden hyväksi”, Johanna sanoo. ”Moovyn avulla voidaan hoitaa niin taloyhtiöiden, henkilökunnan kuin vaikkapa hotelliasiakkaiden tarpeita. Meidän kohteemme Mall of Tripla Helsingin Pasilassa on tästä loistava esimerkki.”
Johanna katsoo vielä Moovy-järjestelmää uutena finnparkilaisena. Millaisena hän näkee Moovy-tuotteen?
Ensimmäisenä mieleen tulevat peruskäyttäjän näkökulmasta adjektiivit helppo, käyttäjäystävällinen ja selkeä.
”Jos yritysasiakasta miettii, Moovy on monipuolinen sovellus, jota kehitämme koko ajan eteenpäin”, Johanna kuvailee. ”Mahdollisuudet yritysten auttamiseen ovat huikeat.”
Jos Moovy olisi auto, mikä merkki ja malli se olisi?
”Tesla tulee ensimmäisenä mieleen. Meillä on firmalla yhteiskäyttöisenä yksi Tesla, joka on nykyaikanen, kehittyvä liikkumisen mahdollistaja”
Kestävä kehitys: sähköautopilotti ja Espooon Lippulaiva uusimpia esimerkkejä käytännön Moovy-hankkeista
Espoon uudistuva kaupunkikeskus Lippulaiva on yksi esimerkeistä, joissa Finnpark pääsee kehittämään konseptiaan matkaketjuajattelun toteuttamisesta Moovy-sovelluksessa niin, että pysäköinti on vain yksi osa palvelua. Lippulaivassa tehdään yhteistyötä Helsingin seudun liikenteen HSL:n kanssa liityntäpysäköinnin sujuvaksi toteuttamiseksi, kun Espoonlahden uusi metroasema avautuu liikenteelle vuonna 2023.
Monesti asiakkaat osaavat jo itse pyytää kestävää kehitystä edustavia ominaisuuksia Moovy-sovellukseen.
”Yritysasiakkailta on useissa neuvotteluissa tullut palautteita siitä, miten tärkeänä he pitävät, että pysäköinti ja sähköauton lataus saadaan samaan sovellukseen”, Johanna kertoo.
Parhaillaan Finnpark pilotoi sähköauton latauksen liittämistä Moovyyn niin, että pysäköinti, sähköauton lataus ja maksaminen hoituvat yhdellä ja samalla Moovy-sovelluksella.
Finnparkille on myönnetty Ekokompassi-ympäristösertifikaatti. Finnparkin tavoitteena on olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.